نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2098
-
الف
+

گسترش و تحکیم روابط فرهنگی میان کشور «افغانستان» و «مصر»

«محمد طاهرزهیر» و «احمد محمد اسماعیل عثمان» سفير «مصر» در «کابل» روی گسترش همکاری های فرهنگی ميان افغانستان و مصر بحث کردند.

به گزارش آی فیلم 2،«محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان در دیدار با «احمد محمد اسماعیل عثمان» سفیر«مصر» در«کابل»، برگسترش روابط و همکاری های فرهنگی میان افغانستان و مصر، تاکید کرد.

در این دیدار که مشاوران ارشد حقوقی، امور نشرات  و امور رسانه وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و همچنان روسای روزنامه های دولتی و معاون سفارت مصر در کابل، نیز حضور داشتند، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از روابط تاریخی و دوستانه میان افغانستان و مصر به نیکی یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان و مصر، دارای  آبدههای تاریخی و میراث های فرهنگی زیادی هستند و دراین زمینه مصر ازتجارب خوبی برخورداراست .

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ برگسترش روابط و همکاری های فرهنگی میان افغانستان و مصر تاکید کرد و خواهان همکاری مصر درراستای برگزاری برنامه های آموزشی در زمینه های ترمیم واحیای آثار باستانی و آبده های تاریخی، سریال و فلم سازی، روزنامه نگاری و همچنان راه اندازی نمایشگاه های مشترک کتاب، هفته فرهنگی، سمینار ها و نشست های مشترک فرهنگی، شد. 

«احمد محمد اسماعیل عثمان» سفیرمصر درکابل، علاقه کشورش را درگسترش و تحکیم روابط فرهنگی میان 2 کشور ابراز کرد و از توجه وهمکاری های آن کشور در زمینه های یاد شده به سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ اطمینان داد. 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر